---------- Forwarded message ----------
From: Simos Xenitellis <simos.lists@googlemail.com>
Date: 2012/1/17
Subject: Re: [team-gnome-gr] Παραίτηση από συντονιστής του Ελληνικού GNOME
εξαιτίας της Εταιρίας ΕΛ/ΛΑΚ
To: Νίκος Αλμπανόπουλος <nikosal@freemail.gr>
Cc: ubuntu-gr@lists.ubuntu.com

2012/1/17 Νίκος Αλμπανόπουλος <nikosal@freemail.gr>

Στις 17/01/2012 04:28 μμ, ο/η Nikos Roussos έγραψε:

 Μ' αυτό τον τρόπο υπάρχει ένας ενιαίος πλανήτης
ΕΛ/ΛΑΚ. Δεν έχει γίνει κάποια δραστική αλλαγή στη διαχείριση.

Συγκεκριμένα έχει δημιουργηθεί ένα git repository, το οποίο είναι ανοιχτό
σε οποιονδήποτε επιθυμεί και μπορεί να συμβάλει στη διαχείριση του planet.
Αυτό προφανώς δεν αποκλείει ούτε τον Σίμο. Εκτιμώντας όλη την δουλειά που
έχει κάνει τόσα χρόνια, τόσο σε κοινότητες όσο και στο ίδιο το planet, θα
ήταν αντιφατικό κάτι τέτοιο.

Ενώ ο Σίμος είπε

 Παραιτούμαι από συντονιστής λόγω της συμπεριφοράς της Εταιρίας ΕΛ/ΛΑΚ (
http://www.eellak.gr)
και του Νίκου Ρούσσου σε σχέση με το έργο μου, τον πλανήτη ΕΛ/ΛΑΚ (
planet.ellak.gr).
Η Εταιρία ΕΛ/ΛΑΚ εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ο πλανήτης ΕΛ/ΛΑΚ
φιλοξενείται στο ellak.gr (ΕΔΕΤ),
έκανε μια σειρά από αλλαγές δίχως τη συμφωνία μου, και αφαίρεσε την
πρόσβαση που είχα,

Τα δύο αυτά δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα αληθή, ή κάνω λάθος;

Πράγματι, κάποιος από τους δύο έχει λάθος.

Αυτό το ellak.gr φιλοδοξεί να είναι μια ακόμα κοινότητα εθελοντών για το
ελεύθερο λογισμικό. Έχει την υποστήριξη της Εταιρίας ΕΛ/ΛΑΚ και υπάρχουν
διάφορες πρωτοβουλίες.

Στο ίδιο μήκος κύμματος έχουμε υπηρεσίες όπως τα Sourceforge.net, Google
Code, Github.com. Οι υπηρεσίες αυτές προσφέρουν φιλοξενία σε έργα εθελοντών
ελεύθερου λογισμικού, και ως ανταποδοτικό όφελος αυξάνεται η αξία τους
διότι τα προτιμούν οι εθελοντές. Θα ήταν anathema να βλέπαμε π.χ. το
Sourceforge.net να οικειοποιείται κάποιο έργο που ξεκίνησε ένας εθελοντής.
Ακόμα και όταν μεταφέρεις το έργο σου π.χ. από SourceForge προς Google
Code, υπάρχει σεβασμός μεταξύ των υπηρεσιών, και ο κενός χώρος που άφησες
δεν δίνεται σε άλλους χρήστες.

Τον πλανήτη ΕΛ/ΛΑΚ τον ξεκίνησα το 2004,
http://lists.ellak.gr/pipermail/open-source/2004-April/006125.html
και λίγο πιο μετά
http://lists.ellak.gr/pipermail/open-source/2004-April/006172.html
Επέλεξα εκείνο το διάστημα να γίνει η φιλοξενία σε εξυπηρετητή του συλλόγου
Hellug. Αν και είχα ζητήσει το http://planet.linux.gr/, ο διαχειριστής (για
τεχνικούς λόγους) έδωσε το planet.hellug.gr. Το αποδέχτηκα από ευγένεια και
πίστεψα ότι θα ήταν καλό να δοθεί αξία στο σύλλογο. Είχα τον πλήρη έλεγχο
του πλανήτη, ήταν ο μόνος πλανήτης ελεύθερου λογισμικού στην Ελλάδα, και
δεν υπήρχε ιδέα για «πλανήτες» στον ελλαδικό χώρο. Δοκίμασα να κάνω μέλη
του hellug να αρθρογραφήσουν, ωστόσο δεν τα κατάφερα.

Στα τέλη του 2006 ο hellug είχε μια σειρά από απαιτήσεις που για μένα ήταν
απαράδεκτες. Βλέποντας το αρχείο μου (ημαιλ, κτλ), είδα ότι τον Αύγουστο
του 2006 υπήρξε μια επίθεση (ασφάλεια) κατά του εξυπηρετητή του hellug, που
είχε ως αποτέλεσμα να μην έχω πια πρόσβαση μέσω SSH. Για να κάνω αλλαγές
έπρεπε να στείλω μήνυμα στη διαχειριστική ομάδα του hellug, που φαίνεται
ότι είναι ανεξάρτητη από το board του hellug. Και πάνω από όλα, ήμουν σε
3-μηνο backpacking στην Ασία.

Οπότε, στις αρχές του 2007 αποφάσισα να μεταφέρω τον πλανήτη ΕΛ/ΛΑΚ στην
τοποθεσία http://planet.ellak.gr/. Από πλευράς hellug δεν υπήρξε το
στοιχειώδες courtesy να ενημερωθεί το κοινό ότι έγινε μεταφορά του πλανήτη.
Εκμεταλλεύτηκε την τοποθεσία http://planet.hellug.gr/ για να «φτιάξει» δικό
του πλανήτη, κληρονομώντας τους υπάρχοντες επισκέπτες. Ο Νίκος Ρούσσος
ανέλαβε τη διαχείρηση και από ότι κατάλαβα, είναι ακόμα και τώρα.
Το πρόβλημα με το hellug είναι ότι πιστεύει ότι του ανήκει το έργο που
ξεκίνησα.

Και από το 2007 μέχρι τώρα έχουμε δύο πλανήτες, τον πλανήτη ΕΛ/ΛΑΚ για
ιστολόγια ΕΛ/ΛΑΚ (με εμένα ως διαχειριστή) και το planet.hellug.gr να
φιλοδοξεί να καταλάβει την ίδια θέση με ιστολόγια ΕΛ/ΛΑΚ αν και το όνομα
λέει «hellug».

Και φθάνουμε στο τώρα. Θα ήταν καλό να έχουμε μια «ενοποίηση» για μπερδεύει
τους επισκέπτες να βλέπουν δύο πλανήτες που έχουν σε κάποιο βαθμό
διαφορετικό περιεχόμενο και ενδεχομένως να αναρωτιούνται γιατί συμβαίνουν
όλα αυτά.

Πολύ καλή ιδέα, είμαι μέσα.

Η δική μου πρόταση:
1. Ο νέος πλανήτης, πλανήτης ΕΛ/ΛΑΚ, να είναι προσβάσιμος από την τοποθεσία
planet.ellak.gr
2. Για το planet.hellug.gr, ο hellug μπορεί να αποφασίσει
    α. να βάλει HTTP Redirect ώστε οι επισκέπτες στο
http://planet.hellug.gr/ να μεταβαίνουν αυτόματα στο http://planet.ellak.gr/
    β. ή να φτιάξει επιτέλους ένα πλανήτη με τα ιστολόγια των μελών του
συλλόγου. Σε όλους τους πλανήτες, το URL δείχνει τι ιστολόγια αναμένουμε να
δούμε, με εξαίρεση στο planet.hellug.gr.

Η πρόταση του Νίκου,
1. Να φτιαχτεί ένα σύστημα συγχρονισμού των δύο πλανητών, ώστε να
συνεχίσουν να εμφανίζονται ανεξάρτητοι οι δύο διαδικτυακοί τόποι αν και θα
έχουν το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο.

Το τραγελαφικό της ιστορία είναι ότι πριν, οι υποτιθέμενοι επισκέπτες
μπορεί να μην καταλάβουν γιατί υπάρχουν διαφορές στο περιεχόμενο. Με τη
πρόταση του Νίκου, οι υποτιθέμενοι επισκέπτες θα αναρωτιούνται γιατί δύο
διαφορετικοί δικτυακοί τόποι έχουν το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο.

Για τα παραπάνω υπάρχουν ένα σωρό γράμματα που έχω ανταλλάξει με την
Εταιρία ΕΛ/ΛΑΚ τα τελευταία χρόνια.
Αυτό που έκανε ο Νίκος Ρούσσος ήταν να εκμεταλλευτεί τη θέση του στην
Εταιρία ΕΛ/ΛΑΚ και να επιβάλλει την πρότασή του. Ταυτόχρονα έχασα την
πρόσβαση SSH που είχα στο planet.ellak.gr. Υπήρξε υπόσχεση για πρόσβαση,
http://groups.google.com/group/planet-ellak/msg/59f29059a50a5fbd
που ωστόσο δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα.
Το τελευταίο μήνα έχω ανταλλάξει 25 γράμματα με την Εταιρία ΕΛ/ΛΑΚ και το
ειρωνικό της υπόθεσης είναι ότι ο Νίκος Ρούσσος είναι αυτός που επιμένει
στην καταλληλότητα της «πρότασής» του. Συγχέει το ρόλο του ως «συνεργάτη
της ΕΕΛΛΑΚ» με το ρόλο του ως μέλους του hellug.

Ο Νίκος Ρούσσος εκμεταλεύτηκε τη θέση του στην Εταιρία ΕΛ/ΛΑΚ για να
οικειοποιηθεί ένα έργο εθελοντή και να κάνει αλλαγές δίχως τη σύμφωνη γνώμη
του εθελοντή. Αυτή η συμπεριφορά είναι απαράδεκτη. Πριν από ένα μήνα είπα
ότι θα σταματήσω να ασχολούμαι με το ελεύθερο λογισμικό. Έχει περάσει ένας
μήνας με 25 γράμματα με την Εταιρία ΕΛ/ΛΑΚ και τίποτα δεν έχει αλλάξει. Αν
ένα τόσο απλό ζήτημα θέλει τόσο καιρό για επίλυση (και δεν έχει επιλυθεί),
φανταστείτε τι θα γίνει με ποιο σημαντικά θέματα.

tl;dr: Η Εταιρία ΕΛ/ΛΑΚ εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ο πλανήτης ΕΛ/ΛΑΚ
φιλοξενείται στο ellak.gr (ΕΔΕΤ),
έκανε μια σειρά από αλλαγές δίχως τη συμφωνία μου και αφαίρεσε την πρόσβαση
που είχα.

Σίμος

--
A. Because it breaks the logical sequence of discussion
Q. Why is top posting bad?